25 Ağustos 2013

GÖZETİM TEBLİĞLERİ TAKİP TABLOSU


GÖZETİM TEBLİĞLERİ TAKİP TABLOSU



Merhaba sayın okurlar.

Bildiğiniz gibi ithalat işlemlerinde gözetim uygulamasıyla sıkça karşılaşmaktayız. Gözetim uygulamasının ithalatçılar için önemine binaen ileriki günlerde konu hakkında detaylı bilgi vermeyi planlıyorum. Şimdilik halen yürürlükte olan gözetim tebliğlerinde yer verilen hususlara daha kolay ulaşmak amacıyla GOOGLE PLAY KİTAPLAR uygulamasında İTHALATTA GÖZETİM UYGULAMASI MEVZUATI adıyla yayınladığım kitabımın ekinde bulabilirsiniz.


TAKİP TABLOSUNA YÜRÜRLÜKTE BULUNAN TÜM GÖZETİM TEBLİĞLERİ 01.02.2015 TARİHİ İTİBARİYLE İŞLENMİŞTİR.

TAKİP TABLOSUNDA :

A sütunu : Eşya tanımı
B sütunu : Eşyanın GTİP 'i
C sütunu : EGTC ( Entegre Gümrük Tarife Cetveli kodu - 01/01/2014 tarihinde geçilmesi planlanıyor )
D sütunu : Gözetim birim miktarı ( KG, Adet, Ton gibi )
E - F sütunu : CIF kıymet üzerinden gözetim uygulanan eşyanın ilk yayınlanan tebliğ ve son tebliğ                                         değişikliğindeki değerleri
G sütunu : Gözetim tebliğinde eğer gözetim uygulanmayacak alt sınır var ise bu miktar. ( MUAFİYET )
H sütunu : İlgili ülkeler

Sayılanların dışındaki diğer sütunlarda ise Resmi Gazete bilgileri ve uygulamanın başlangıç tarihleri yer almaktadır.

Tebliğlerde yapılacak değişiklikler takip tablosuna işlenecektir.

İlgililere faydalı olmasını diliyorum.

Saygılarımla

Engin SEVİM
Gümrük Müşaviri


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder